نوشته شده توسط najme دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 19 فروردين 1393 بازدید: 681
پرینت

 

  روحانی شهرداد
 
 

شهرداد روحانی : (نام اصلی: شهداد روحانی) آهنگساز، ویولنیست، پیانیست، و رهبر ارکستر ایرانی است.
فعالیت ها:
شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک که در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد می‌باشد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پر بیننده ترین برنامه پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین برنامه پر فروش موسیقی- ویدئوئی در تاریخ پس از موزیک ویدیوی تریلر اثر مایکل جکسون تبدیل گردید.
تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوائز زیادی را نیز دریافت نموده است. وی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنر های زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است که جوائز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر A.K.M Scholarship ، و ASCAP Scholarship را دریافت کرده است.
روحانی، رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس بوده است. علاوه بر آن، ایشان رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونی معتبر را به طور مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیل هارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی کلرادو، سمفونی سن دیگو، سمفونی ایندیاناپولیس، سمفونی نیوجرسی، سمفونی فیل هارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و غیره را نام برد.
وی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند مامور ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره بازی های آسیایی شد، که قطعه مذکور به عنوان محبوب ترین آهنگ این بازی ها انتخاب شد.
از او سی‌دی های کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی، با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال  منتشر شده است.
روحانی در سال ۱۹۹۹ جائزه پیکانس تایلند، که معتبر ترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد. وی در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی فیلم، فعال است.
تحصیلات:
* دانش آموز ابراهیم روحی فر، ویولنیست شهیر ایرانی در دوران کودکی
* شرکت در کنسرواتوار موسیقی تهران در سن ۱۰ سالگی
* دانش آموخته آهنگ سازی و تنظیم موسیقی در آکادمی موسیقی وین در اتریش به سال ۱۹۷۵
جوائز
* بورسیه A.K.M. Scholarship، وین، اتریش
* بورسیه ASCAP Scholarship ، لس آنجلس، کالیفرنیا
* جائزه پیکانس تایلند، به سال ۱۹۹۹


 
آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 21 فروردين 1393 09:10
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانروحانی شهرداد
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.