نوشته شده توسط najme دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 24 بهمن 1392 بازدید: 767
پرینت

 

  سامانی بهنام
 
  بهنام سامانی زاده‌ی ۱۳۴۶ در استان چهار محال و بختیاری، نوازنده تنبک، دف، دایره، کوزه و دیگر سازهای کوبه‌ای. برادر کوچک‌تر وی، رضا سامانی نیز نوازنده سازهای کوبه‌ای است. بهنام اکنون مقیم شهر کلن آلمان است.
فعالیت‌ها:
بهنام سامانی از سیزده سالگی نزد جمشید محبى در شهر اصفهان به فراگیرى ساز تمبک مشغول بود. او در سال ۱۳۶۶ در اروپا با چند تن از استادان موسیقی اصیل ایرانی همچون فرامرز پایور، هوشنگ ظریف و رحمت‌الله بدیعی کنسرت‌هایی برگزار کرد. دیگر فعالیت‌های وی عبارت است از: عضویت در گروه دستان از سال ۱۹۹۹ میلادی، شرکت در کنسرت‌ها متعدد گروه دستان در ایران و دیگر کشورها و حضور در جشنواره های معتبر جهانی. تشکیل گروه ضربانگ و ارائه چندین کنسرت و آلبوم با این گروه و همچنین تشکیل گروه سامانی
بهنام در چندین جشنواره معتبر بین‌المللى، از جمله فستیوال موسیقى ۲۰۰۱ در سائوپائولو، فستیوال موسیقى ایرانى ۲۰۰۱ در مونیخ، فستیوال موسیقى ایرانى۲۰۰۰ در سوئد و ایتالیا، فستیوال ریتم استیک ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ در لندن و فستیوال ریتم ۱۹۷۷ در زوریخ اجرا داشته است. او همچنین براى ایستگاه‌هاى رادیویی SWF و WDR اجرا داشته و ضبط‌هاى بی‌شمار و حضور تلویزیونی متعدد داشته است.
علاوه بر آن، تدریس در شهر های مختلف اروپا، همنوازی با موسیقیدانان ایرانی و غیر ایرانی، اجرا به همراه گروه کاروان، طراحی ساز اودو- ضربانگ ( براساس کوزه)، نگارش کتاب آموزشی برای دف و اودو- ضربانگ، نوازندگی در آلبوم های بی‌شماری از موسیقی دانان برجسته ایران، نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.
آثار:
ضربانگ ۱ با مرتضی اعیان و سیاوش یزدانی،
ضربانگ ۲ (رِنگینه)
ضربانگ ۳ (نغمه خوابگرد)
ضربانگ ۴ (بانگ مهر)
ضربانگ ۵ (رقص دریا)
سامانی ۱ با کوشیک سن از هندوستان
سامانی ۲ با مرشد مهرگان
دونوازی دف با رضا سامانی
ضرب تار با حمید متبسم
پانتئون( موسیقی تلفیقی)
موسیقی خراسان با محمدحسین یگانه
 
آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 24 بهمن 1392 20:27
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانسامانی بهنام
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.