نوشته شده توسط najme دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 24 بهمن 1392 بازدید: 1601
پرینت

 

  شاه محمدی علیرضا
 
  علیرضا شاه محمدی متولد سال ۱۳۵۶ در سمنان است و آواز را از کودکی نزد پدر که خود از شاگـردان استـاد محمود کریـمی بود ، آغاز کرد و از ۱۱ سالگـی (به مدت ۸ سال) نـزد اســتاد حاتم عســگری فراهــانی ادامــه داد.
بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی از محضر اساتیدی چون استاد علی اصغر بهاری ، استاد محمد رضا لطفی ، استاد محمد رضا شجریان و اسـتاد پرویز مشکاتیان بهره برد ، و ردیف طاهرزاده را از علی جهاندار آموخت.
اولین کنسرت رسمی خود را در سـن ۱۴ سالگی (۱۳۷۰) با هنرجویان مرکز حفظ و اشاعه موسیقـی در دانشـکده صدا و سیما اجرا کـرد. از سـال ۱۳۷۵ به گروه آئیــنه به سرپــرستی مهـدی آذرسینا پیوســت و کنسرتهای متعـددی در سـالن های مختلف از جملـه تالار وحـدت ، سالن رودکی و تـالار اندیشــه و … به همراه این گروه اجـرا نـمود. از سال ۱۳۷۹ به اتفاق پیـمان خسروی سامانی و نوید افقه گـروه مسـیحا را تشـکیل داد و کنسرتهایی دربنـاهای تاریـخی شـهر شـیراز و تهران و نیز چند کشـور اروپایــی اجـراکرد.
در سـال ۱۳۸۴ کنـسرتهای متعددی درچندین دانشگاه ایالتهای مختلف آمریکا از جمله دانشگاه بین الملـلی فلوریدا، دی تونابیچ ، راتگرز نیوجرسی اجـرا کرد. در سـال ۱۳۸۵ به فستیوال L_ Auditori اسپانیا دعوت شد و چندین کنسرت نیز در شـهرهای مختلف اسـپانیا اجرا کرد. از سال ۱۳۸۶ به گروه شیدا بـه سرپرستی و آهنگسازی استاد محمد رضا لطفی پیوسـت و به اتفاق این گروه کنـسرتهایی درتالار بـزرگ کشور اجرا کرد که DVD این کنسرتها منتشر گردیده و در دسترس می باشد.
همکاری با گروه لیان در لس آنجلس، اعضای این گروه:علیرضا شاه محمدى(خواننده)، پیرایه پورافر (تار) و هومان پورمهدى (نى و سازهاى کوبه‌اى)
آثار منتشر شده :
+ آلبوم سیاوشانه به آهنگسازی استاد مهدی آذرسینا
+ آلبوم سیاه مشق به آهنگسازی استاد مهدی آذرسینا
+ آلبوم ذوق مستی به آهنگسازی پیمان خسروی سامانى
+ آلبوم شور خورشید به آهنگسازی پیمان خسروی سامانى
+ بازخوانی چاوش ٨ بانگ نی به آهنگسازی استاد محمد رضا لطفی
+ ردیف میرزا عبدالله به همراه گروه شیدا و استاد محمد رضا لطفی
+ آلبوم سوگ بهار به آهنگسازی پویان بیگلر
+ آلبوم آتش حق به آهنگسازی پویا فروهری
+ آلبوم می جان به آهنگسازی سامان چوبک
 
آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 24 بهمن 1392 20:37
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانشاه محمدی علیرضا
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.