نوشته شده توسط صفحه هنرمندان و موسیقیدانان ایرانی دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 25 مرداد 1392 بازدید: 985
پرینت

 

  عبدالرحمن مسسعود
 
  مسعود عبدالرحمن

متولد 1/6/1356 تهران ؛
از سن 11 سالگی علاقمند به موسیقی و نوازندگی ساز کیبورد شد و نزد دایی شان ، شادروان محمّدرضا سید ذوالفقار ( رضا ذوالفقاری) از نوازندگان بنام دوره گذشته ، نوازندگی پیانو و کیبورد را آموزش دید . درسن 14 سالگی شوق تحصیل در رشته موسیقی و آهنگسازی در وی پدیدار گشت .
وی با ادامه تحصیل در رشته برنامه نویسی کامپیوتر، با مدرک مهندسی همین رشته فارغ التحصیل گردید - هم زمان با آن ، در موسسه دانشگاهی رسام هنر مشغول تحصیل در رشته موسیقی گردید . در آن موسسه زیر نظر استاد ارزشمند وارطان ساهاکیان دوره های موسیقی از جمله تئوری موسیقی ، سلفژ و هارمونی و ... را به اتمام رسانید. مدتی پس از فارغ التحصیلی از آن موسسه ، مدت 3 سال نزد استاد فرهیخته فرهاد فخرالدینی ، دوره های تکمیلی آهنگسازی کلاسیک و همچنین ایرانی را سپری نمود .
در سال 1377 عضو انجمن آهنگسازان و موسیقیدانان جوان صدا و سیما شد . از سال 1378 الی 1380 برای چند تن از خوانندگان، ترانه هایی ساخته و تنظیم نمود . در سال 1380 اولین قطعه جدی خود را که ترنم نام داشت با صدای حمید غلامعلی برای صدا و سیما ساخت و اجرا کرد. پس از آن برای چندین تن ازخوانندگان صدا و سیما قطعاتی ساخت وهمکاری وی با صدا و سیما کماکان ادامه داشته و دارد. در این میان برای چند مجموعه تلویزیونی نیز موسیقی ساخت. اما بیشترین دلمشغولی او ساخت موسیقی برای خوانندگان تازه کار و جوان است تا بتواند راهی برای ورود آنها به دنیای موسیقی مهیا کند .وی تا به امروز در بسیاری از آموزشگاههای تهران به تدریس موسیقی ، نوازندگی و ... پرداخته و هنرمندان نامداری را به جامعه موسیقی معرفی نموده است.
در زمینه موسیقی کودک ، از سال 1384 با ساخت مجموعه " ماجراهای بادومی " پا به این عرصه گذاشت وپس از آن ، ساخت چندین مجموعه کودک دیگراز قبیل : "ماجراهای آنی و نانی "، " ماجراهای محله ما " ، " خونه مامان گلابی " و ... را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
وی هم اکنون مشغول ساخت موسیقی برای برنامه "خاله شادونه" و تهیه آلبوم موسیقی برای تعدادی ازخوانندگان جوان است .

منبع: صفحه هنرمندان و موسیقیدانان ایران
https://www.facebook.com/IranianArtistsAndMusicians?fref=ts
 
آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 06 شهریور 1392 15:21
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانعبدالرحمن مسعود
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.