نوشته شده توسط صفحه هنرمندان و موسیقیدانان ایرانی دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 25 خرداد 1392 بازدید: 913
پرینت

 

  جاور مهدی
 
  مهدى جاور

متولد ١٥ فروردين ١٣٦٠ در تهران
از كودكى علاقه وافرى به موسيقى و هنرهاى نمايشى داشت . در دوران دبستان و راهنمايى مانند بسيارى ديگر از محصلان علاقمند به هنر ، در گروه هاى سرود و تئاتر مدرسه حضور فعال داشت و بعنوان قارى قرآن ، چندين مقام استانى و كشورى كسب نمود.
با ورود به دوره متوسطه و تحصيل در دبيرستان البزر تهران به تدريج با هنر تئاتر حرفه اى آشنا گرديد و در محضر اساتيدى همچون قطب الدين صادقى ، عليرضا خمسه ، ميكائيل شهرستانى ، اصغر همت و.... تعليم يافت.
و همزمان از سال ١٣٧٥ يادگيرى مبانى موسيقى و سلفژ را نزد استاد محمد سالاروند كه از خوانندگان اركستر سمفونيك آن زمان بودند آغاز نمود. پس از گذراندن دوره هاى ابتدايي آواز كلاسيك ، در نزد اساتيدى همچون اسفنديا قره باغى و رحيم قلى اف دوره هاى تكميلى آواز را گذراند و در سال ١٣٨٠ پس از قبولى در گروه كر اركستر سمفونيك تهران ، بعنوان خواننده باريتون آغاز به فعاليت نمود.
در سال ١٣٨٤ گروه كر ديسونانس را تاسيس نمود كه تا كنون به فعاليت خود ادامه ميدهد. مقامهاى بدست آورده بعنوان رهبر اين گروه به شرح ذيل ميباشد:
١- رتبه دوم جشنواره محله در دو سال پي در پى ٧-١٣٨٦
٢- رتبه سوم جشنواره فجر ١٣٨٨
٣- رتبه دوم جشنواره فجر ١٣٨٩
٤- رتبه دوم جشنواره شمسه ١٣٩٠

مهدى جاور بعنوان سوليست باريتون در دو اپراى عروسكى به كارگردانى استاد بهروز قريب پور و آهنگسازى بهزاد عبدى به نامهاى ١- اپراى عاشورا در نقش يزيد و ٢- اپراى مولوى در نقش سردار مغول ظاهر گرديد و پس از آن در آزمون تخصصى آواز كلاسيك كه با حضور جمعى از خوانندگان ، رهبران و بازيگردانان اپراى اروپايى در تالار وحدت برگزار گرديد در بين خوانندگان باس رتبه اول را بدست آورد و پس از آن بعنوان مايستر و سوليست باس در گروه كر اركستر سمفونيك تا پايان حضورش در اين مروه به فعاليت خود ادامه داد.
از ديگر افتخارات وى اجراى سولوى ركوئيم برامس(قسمت سوم) به همراهى كر اركستر سمفونيك تهران و رهبرى استاد مسعود كاظم زاد براى اولين بار در ايران بود.پايان سال ١٣٩٠ ، پايان همكارى و با كر دفتر موسيقى نيز بود و پس از خداحافظى مسعود كاظم زاد از رهبرى گروه ، وى نيز از اين گروه خداحافظى كرد.
او در اوخر سال ١٣٩٠ شركت فرهنگى هنرى " چنگ زرين پارسى " را تاسيس نمود و همكنون بعنوان مدير عامل اين شركت فعاليت مينمايد.
بزودى نيز آلبوم شخصى مهدى جاور با نام ( دروغ ) از همين شركت وارد بازار خواهد شد.

منبع : صفحه هنرمندان و موسیقیدانان ایران
https://www.facebook.com/IranianArtistsAndMusicians?fref=ts
 
آخرین به روز رسانی شنبه, 25 خرداد 1392 21:41
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانجاور مهدی
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.