نوشته شده توسط پوریا دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 15 خرداد 1392 بازدید: 2513
پرینت

 

  دولیدزه تامارا
 
  تامارا دولیدزه
تامارا دولیدزه در سال 1954 در شهر تفلیس در جمهوری گرجستان متولد شد. استعداد فراوان وی در موسیقی در همان سنین کودکی آشکار و در سال 1962 تحصیلات خود را در مدرسه موسیقی آغاز نمود.
در سال 1973 با دیپلم عالی فارغ التحصیل و در همان سال در آزمون کنسرواتوار سارجی شویلی پذیرفته شد. ایشان در سال 1979 با مدرک عالی لیسانس در زمینه تدریس پیانو، تکنوازی و کنسرت مایستر فارغ التحصیل گردیده و طی دوره تحصیلی در سال های 1968 و 1978 به عنوان تکنواز و کنسرت مایستر در ارکستر سمفونیک شرکت نموده و در سال 1977 در جشنواره قفقاز برنده جایزه مسابقه گردیده است.
وی فعالیت خود را به عنوان تکنواز در فیلارمونیک گرجستان در سال 1981 آغاز نموده و در اتحاد جماهیر شوروی سابق،اروپا،اروپای شرقی و ایالات متحده آمریکا کنسرت های متعددی را اجرا نمود. از سال 1989 وی در سمت استاد پیانو در هنرستان وابسته به کنسرواتوار گرجستان به فعالیت پرداخته و طی سال های اخیر مدیریت بخش پیانوی هنرستان را بر عهده داشته است.
وی از آوریل 2003 به مدت یک سال و نیم به عنوان استاد پیانو در موسسه فرهنگی خوش نهاد پیمان (کنسرواتوار تهران) فعالیت داشته و در حال حاضر در دانشگاه جامع علمی کاربردی موسیقی مشغول به تدریس پیانو می باشد.
شایان ذکر است که ایشان در سال 2008 به عنوان معلم نمونه از سوی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدند و لوح تقدیری به ایشان تقدیم گردید. همچنین ایشان به سمت داور برگزیده و هیات داوری مسابقه موسیقی شامل " جشنواره آوای مهر" و" موسیقی محله " فعالیت دارند.
قابل ذکر است که شاگردان تحت تعلیم ایشان با کوشش وی توانسته اند در مسابقات موسیقی به کسب مقام اول نائل شوند و همچنین آزمون های ورودی دانشگاه های موسیقی در ایران و اروپا را با نمرات برتر پشت سر گذارند.
 
آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 15 خرداد 1392 20:25
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایراندولیدزه تامارا
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.