نوشته شده توسط کامیار دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 21 بهمن 1391 بازدید: 1572
پرینت

 

  عرب زاده ، وصال
 
  وصال عرب زاده متولد تهران است.مقدمات سه تار را نزد علی بیانی فرا گرفت. سپس نزد داریوش طلایی به طورکامل ردیف موسیقی ایرانی (میرزا عبدالله) را آموخت و در این مدت برخی از قطعات قدیمی را نزد این استاد ارزشمند آموزش دید. در دهه 70 در طول دو بار اقامت محمدرضا لطفی در ایران از محضر وی بهره جست. در سال 76 نزد مسعود شعاری به تکمیل و نواختن قطعات قدیمی و معاصر شامل آثار صبا، هرمزی، فروتن، علیزاده، لطفی و... پرداخت.

در ادامه به مدت یک سال برای آشنایی با شیوه نوازندگی استاد صبا نزد رامین جزایری سه تار نواخت و در سال 78 افتخار آشنایی با کیهان کلهر سبب شد تا به مقوله بداهه نوازی در نوازندگی سه تار بیش از پیش توجه نماید و به اهمیت تکنوازی در موسیقی ایرانی واقف گردد.

در سال 80 وارد دانشکده موسیقی سوره گردید و در طول تحصیل واحد ساز تخصصی (سه تار) را با حمید سکوتی گذراند. همچنین برای آشنایی با قطعات پرویز مشکاتیان نزد بهداد بابایی برخی از آثار ایشان را فرا گرفت و در همین راستا با دیگر تکنیک های نوازندگی سه تار آشنا شد. عرب زاده خود اذعان دارد که تاثیراتی را در زمینه نگاه به موسیقی و درک و فهم آن از بهداد بابایی دریافت داشته است.

در واقع وی نوازندگی خود را بیشتر مدیون زحمات مسعود شعاری، بهداد بابایی و کیهان کلهر می داند.

در جشنواره موسیقی دانشجویی سال 80 در نوازندگی سه تار مقام اول را کسب نمود و از سال 79 الی 82 عضو پیوسته مرکز حفظ و پژوهش موسیقی گردید و در آنجا به شیوه نواختن هرمزی که از سالیان قبل علاقه مند بود روی آورد و سعی نمود نواختن سه تار خود را تا حد امکان به این استاد ارزنده نزدیک نماید.

او همچنین مقالات متعدد پیرامون موسیقی ایرانی در مجلات و روزنامه های کثیرالانتشار چاپ نموده و از اولین منتقدان موسیقی است که ازسال 77 در این عرصه قلم می زند.

در ادامه فعالیت های پژوهشی در انتشار کتاب گنجینه سه تار افتخار همکاری با مسعود شعاری را دارد و در این مسیر بر آموخته های خویش در زمینه نت نگاری قطعات وآثار کلاسیک نوازندگی سه تار، افزود.

در سال 85 گروه مهتاب رو را تاسیس نمود و کنسرت هایی را در تهران، شهرستان ها و جشنواره موسیقی فجر با اين گروه اجرا کرد.

وی از سال 75 شاگردان بسیاری را در نوازندگی سه تار تربیت نموده است واز سال 82 در دانشکده های موسیقی و دانشگاه ها مشغول تدریس است.

در حال حاضر نیز مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در دانشگاه هنر می باشد.
 
آخرین به روز رسانی یکشنبه, 22 بهمن 1391 20:34
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانعرب زاده ، وصال
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.