نوشته شده توسط پوریا دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 08 دی 1391 بازدید: 1204
پرینت
 

 

  یوسفی زکریا
 
 
زکریا یوسفی متولد 1362 در کردستان ، فارغ التحصیل رشته کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره ، نوازنده بندیر - دف و سازهای کوبه ای" دانش آموخته نزد اساتید هوشنگ کامکار- بیژن کامکار- ارژنگ کامکار- جمشید عندلیبی و عبدالنقی افشار نیا.
از جمله گروه هایی که وی با آنها همکاری داشته است می توان به : مولوی ، شمس ، نیشتمان ، هم نوازان کلهر، مدیان ، وصال و اشتیاق و اجرای کنسرت های متعدد داخلی و خارجی و حضور در فستیوال های مختلف بین المللی از جمله در کشورهایی چون : آلمان ، پرتقال ، سوئد ، ترکیه ، کردستان عراق ، چین ، بلغارستان ، و تعدادی دیگر از کشورهای آسیای میانه و آسیای شرقی را نام برد.
از فعالیت های ایشان در سال های اخیر در زمینه های اجرایی و ضبط آثار متعدد ارکسترال و غیره در ایران و کشورهای دیگر می توان به همکاری با هنرمندانی چون احمد پژمان ،اردشیر کامکار ،ناصر رزازی ، ارسلان کامکار ، عزیز شاهرخ ،کیخسرو پور ناظری، شهرام ناظری ،علی اکبر مرادی ، حمیدرضا نوربخش ، کیهان کلهر و ... اشاره نمود که حاصل آن آثاری چون : آلبوم های سایه های خورشید – زاگرس گاهواره تمدن– روژیار – اورامان تا بادینان – برگ بازیچه باد – یاد نگاه – خاطره – میان تاریکی – بر فراز زاگرس – ویر – سر سماع – شارو – در حلقه دف – ذوق پرواز – پاییز و چندین اثر دیگر موسیقی فولکلور – سنتی و تلفیقی بوده است.
از آثار تالیفی وی در ایران و مناطق دیگر می توان به کتابهای در حلقه دف ( شامل 60 قطعه برای دوره عالی نوازندگی این ساز و نیز آشنایی با ریتم های گوناگون ) و همچنین پارتیتور برای سازهای کوبه ای که نشر آن با همکاری انستیتو فرهنگی کردستان در عراق و استانبول انجام شده است ، اشاره نمود.
 
آخرین به روز رسانی شنبه, 16 دی 1391 21:01
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانیوسفی زکریا
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.