نوشته شده توسط پوریا دسته: موسیقیدانان ایران
نمایش از 02 دی 1391 بازدید: 1417
پرینت
 

 

  شریفی امیر
 
  امیر شریفی
متولد تهران 1357 / آموزش موسیقی را از سال 1372 نزد آقای زید الله طلوعی آغاز کرد و در ادامه از محضر اساتید موسیقی دستگاهی ایران آقایان داریوش طلایی و داریوش پیرنیاکان و محمدرضا لطفی در مقاطع مختلف بهره برد. همچنین در طول چند سال گذشته از محضر اساتید سالخورده موسیقی دستگاهی آقایان دکتر حسین عمومی و احمد ابراهیمی بهره برده و هم اکنون از محضر استاد مبرز و برجسته موسیقی دستگاهی استاد حاتم عسگری بهره می برد. وی در مقاطعی از کلاس درس و راهنمایی های ارزشمند آقایان عبدالنقی افشارنیا، فریبرز عزیزی ، حمید رضا خبازی و مسعود شعاری بهره مند بوده است و به مدت سه سال تصانیف به جا مانده از دوره قاجار را از آقای فرید خردمند فراگرفته است.
وی تحصیلات دانشگاهی خود در زمینه موسیقی را از سال 1379 با ورود به مقطع کاردانی هنرستان عالی شروع کرد و در ادامه برای اخذ مدرک کارشناسی موسیقی وارد دانشگاه آزاد شده و پس از فارغ التحصیلی در سال 1384 وارد مقطع کارشناسی ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی در دانشگاه هنر شد و در سال 1388 از این مقطع فارغ التحصیل گشت.
در ده سال گذشته فعالیت او بیشتر متمرکز بر روی مطالعه علمی و عملی و بازسازی آثار به جامانده از اساتید دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بوده است که حاصل آن برگزاری کنسرت هایی با محوریت شیوه های نوازندگی و خوانندگی اساتیر برجسته دوره های مذکور بوده است. او از سال 1386 به عضویت گروه بازسازی شیدا به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی در آمده و آثاری از او با این گروه منتشر شده است. از وی اثری به نام چهارگاه مرکب با صدای استاد مظفر شفیعی و همچنین آثاری با گروه موسیقی نقش در در دست انتشار است.
وی از سال 1389 استاد ساز تار در هنرستان موسیقی پسران تهران و از سال 1387 استاد دروس نظری موسیقی ایران و ساز تخصصی تار در هنرستان عالی موسیقی تهران می باشد.
 
آخرین به روز رسانی شنبه, 16 دی 1391 20:57
شما اینجا هستید:   خانه بیوگرافی هابیوگرافی موسیقیدانان ایرانشریفی امیر
برای حمایت از ما امتیاز دهید
وب سایت موسیقیدانان و صدابرداران معاصر ایران کار می کند.